Hey Happy People

1 oktober 2014 - Tambacounda, Senegal

We zijn op reis geweest! Naar het dorp... en snel weer terug. Wat kan er veel veranderen in 3 jaar. En niet altijd ten goede. Mijn twee hutten waren overwoekerd en de daken lek. Veel mensen waren verhuisd naar Tamba. Lijkt mij geen vooruitgang, maar wie ben ik.. Ze hebben nu ook stroom in het dorp. Beperkt (zonnepaneel), maar genoeg om er n TV op te laten 'draaien'. Volume op honderd en weg rust. Het eten was ook abominabel. Afijn, we zijn er 3 dagen geweest en toen zijn we vertrokken. Ik heb daarna 3 dagen in bed gelegen. Totaal uitgeput, maag van streek, hoge koorts... en nu ben ik weer het mannetje :)
Flink bij-eten nu. Kiloos terugwinnen. We zijn ook bezig n dak te maken met palmbladeren, maar kwamen tot de conclusie dat termieten de balken hebben aangevreten. Balken-ende, oh ellende. Eerst die vervangen, en dan door met die bladeren. En blijven lachen he. Nog steeds weinig telefoon hier. De plantjes groeien als kool, maar zijn dat niet. Courgette, paprika, oregano, basilicum. Groen moet je doen! Strakx eten we Sate Ajam :) Vrijdag hutspot met gehaktballetjes. Gimme more!
Jullie daar in Leiden n Ontzet-tend leuke 3 oktober en drink n pilsje voor mij. Hoooiii!