Gelukkig Nieuwjaar, lol

13 februari 2016 - Mbour, Senegal

Allereerst nog de beste wensen voor dit 'nieuwe' jaar. Beter laat dan nooit.

Het is een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb getikt.. november. Ondertussen is Sinterklaas langs geweest en in januari kwamen moeder en broeder langs voor een weekje. Broerlief nam een weerstation mee, waardoor ik nu de helse hitte kan registreren. Het is een beetje 'De Bilt op tilt'. Vorige week was het maar liefst 35.4 graden. Dat lijkt mee te vallen, maar dat valt dus vies tegen. We zitten nu in de koele periode... Wat ook opvalt is de luchtvochtigheid. Het vocht zit voornamelijk in het woord, want in de lucht zit slechts 20%. Je droogt uit waar je bijstaat. Gelukkig hebben we water in overvloed, dus geen probleem wat dat betreft. Genoeg over het weer.

Het is vandaag zaterdag en ik moet nog gaan werken op het land. Ik kan nu nog niet gaan, want het is te heet. Wachten tot vier uur en dan op de fiets.. Het begint langzaam ergens op te lijken. De chilipepers doen het uitstekend hier, dus ik heb besloten vol voor de pepers te gaan. De rest gaat moeizaam.. of gewoon dood. Sla en uien worden opgegeten door grondeekhoorns. Tomaten vallen ten prooi aan rupsen. De slimme beestjes blijven echter van de hete pepers af. Ik moet die pepers ook niet op mn bord, maar als oogst zijn ze wel tof.

Er is verder niet veel nieuws. Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze, maar voor een verhaaltje schiet dat niet echt op... Oh ja, we hebben nog een boottochtje gemaakt in de Sine Saloum, een waterrijk vogelgebied. Boeiend? Misschien niet echt, maar wel fokking mooi daar.. en uitermate chill op dat bootje. Dat gaan we nog een keer doen. We hebben ook een enorm standbeeld 'beklommen', vlakbij Dakar. Indrukwekkend groot. Je kon met een lift naar het petje van de metalen man. Voor een indruk verwijs ik u naar de foto's.

Allemaal de hartelijke groeten en tot de volgende keer maar weer... Weer dat weer? We zitten nu op 32.6 graden.. Prima weer voor een biertje zou ik zeggen.. Flag it!

1. Ad Kop:
    13 februari 2016
    Oh, ja, ik zie het al. Je had een schrijversblok. En wij maar wachten op nieuws uit Senegal. Het komt allemaal wel weer goed, naar wij dachten. P.S. Als twee druppels water lijk je op je moeder.
  2. Merk X:
    14 februari 2016
    Ha die Ad! Ja hoor, alles goed hier. Ik had een flinke schrijversblokkendoos om mee te spelen. Maar die P.S.? Ik twee druppels water met m'n moeder? Je bent de eerste die dat vindt ;)
  3. Ad Kop:
    14 februari 2016
    Ik was nog niet klaar, sorry.
    Op het internet heb ik gekeken naar Sine Saloum. Wat een mooie streek! Daar zou ik ook weleens naar toe willen. De rieten daken van de hutten hangen allemaal naar achter.
  4. Marcel:
    15 februari 2016
    Ha die Joost, wel jammer dat veel van je moestuingroenten sneuvelen. Daar had je je toch meer van voorgesteld. Als je mij wat van die hete pepers stuurt, weet ik er wel raad mee. Het schijnt dat mensen er ook harder van kunnen gaan lopen :-)
    Gr, Marcel
  5. Sandra:
    Heee Joostje,
    Wat leuk weer een berichtje van jou, wat kan je alles toch weer heel leuk optypen ;)
    Is echt een goede beslissing geweest om naar Senegal te gaan, zo te lezen zit je daar helemaal op je plek :). Mis je nog iets uit Nederland? (je werk of zo....., of de kou, of???...) Of is alles beter daar?
    Heel veel plezier,
    Groetjes Sandra
  6. Pieter:
    15 februari 2016
    Knappe gozer zeg, daar in het midden :-)