Doggystyle

2 mei 2015 - Mbour, Senegal

Na een tijdje oorverdovende stilte vanaf het Senegalese front hier weer een update. Eerst het belangrijkste: alles gaat goed. Maandag komt oma een weekje op vakantie. Oma gaat op vakantie en zij neemt mee.. haar jongste broertje Cees. Dus wij het huis helemaal opgekalefaterd. Wij zijn er klaar voor. Gisteren een nieuw dak op het tuinhuisje laten leggen en een kippenhok gebouwd in de achtertuin. De waterput heeft een lik verf gekregen, de hond is gewassen.. Ja, we hebben ook een hond tegenwoordig. Hij heet Toekie. Dat betekent veel wandelen door de buurt en over het strand. Heb ook een hypermoderne mobiel, dus we wandelen met muziek. Snoop Dogg is Toekies favoriet. “Get it right Dogg!”

Is er dan alleen maar goed nieuws te melden? Helaas niet. We zijn bestolen! Een dief in de nacht zag zijn kans schoon en wist een raampje te forceren. Hij kon toen met zijn armen tussen de spijlen door en heeft een laptop gestolen. De onverlaat! We hadden toen nog geen Snoop Toekie Toek in da house. Ome Cees gaat op vakantie en hij neemt mee.. een nieuwe laptop! Verder nog slecht nieuws? De Playstation3 is een soort van kapot. Een drama voor de kinderen.. Ze spelen nu weer met de Playstation2, oh armoe… Ome Cees gaat op vakantie en hij neemt mee.. een nieuwe Playstation3! Lang leve Ome Cees!

Alle tomaten zijn geoogst. We hebben zo’n drie weken cherrytomaten uit de tuin gegeten. De paprika’s waren een minder succes. Slechts twee geoogst, dus één salade en op waren ze. Binnenkort gaan we mango’s oogsten. De boom zit bomvol grote mango’s, dus dat wordt smullen! Die boom staat op ons terrein buiten Mbour, acht kilometer van huis. Als oma en ome Cees weer naar huis zijn, wordt dat mijn nieuwe werkterrein. Ik zat te denken aan een krokodillenfarm… Of zal ik er toch maar een chillzone van maken… Niet dat het één het ander uitsluit, maar als Toekie meegaat en hij veranderd in krokovoer, dan zou dat niet chill zijn. “Get it right Dogg!”

Maandag naar Dakar om oma en oom Cees van het vliegveld te halen. Dat wordt een ‘Hoioma-moment’. Maar nu eerst kippen-tomatensoep eten. Dat zouden meer mensen moeten doen. De groeten en tot binnenkort!

1. Marcel:
    4 mei 2015
    En daar was ie dan! Een nieuw verhaal van verweggiestan :-)
    En balen dat er altijd mensen zijn die niet van andermans spullen af kunnen blijven..........
    Ook zonde van de paprika's. Zon genoeg zou je zeggen..... Toch vaker water geven?
    Tot schrijfs, Marcel
  2. Merk X:
    10 mei 2015
    Wat betreft die paprika's, water genoeg, maar die zon.. Misschien is die wel te heet. Intense hitte! Maar binnenkort ga ik het iets groter aanpakken en dan maar kijken of de oogst aardig wordt. De mangoboom zit in ieder geval bomvol, dus dat gaat lekker.