Sinterklaas is eindelijk gearriveerd

22 december 2014 - Mbour, Senegal

Het heeft even geduurd, maar met een vertraging van zestien dagen is Sint dan ook eindelijk in Senegal aangekomen. Geen demonstranten in de haven hier, gelukkig. Wel pepernoten en ander snoepgoed! En cadeaux, een tas vol cadeaux!

Sint was wel erg vermoeid na zo'n lange reis. Er was ook niet echt een slaapplek aan boord van z'n speedboot. Ze hebben zestien dagen en nachten doorgevaren, 350 km per etmaal. Geen kleinigheid. Sint heeft meteen een hotelkamer geboekt na het overhandigen van de cadeaux en ligt nu op het strand bij te komen. Beetje zwemmen, bijkletsen met wat oude vrinden, glaasje wijn erbij. Dat gaat wel goed komen met die ouwe.

Z'n Piet is er beroerder aan toe, zag helemaal paars. De Senegalese douane wilde hem eerst niet doorlaten, vanwege ebola-gevaar, maar de Sint heeft de autoriteiten weten te overtuigen dat Piet paars zag van alle ellende in Nederland. Is ook niet niets al die heisa. Sint had met z'n telefoon wat opnames gemaakt van de demonstranten in Nederland (en aantekeningen gemaakt in z'n Boek - die kunnen het wel shaken volgend jaar: geen cadeaux voor hullie). Het was blijkbaar overtuigend genoeg voor de Senegalese douane. Ze mochten doorvaren. Teranga! Welkom! Bienvenue!

Amadou en Dan zijn nu druk bezig met hun lego-pakketten. Bouwen, spelen, verder bouwen, aanpassen, doorspelen, pepernoot tussendoor en weer verder.. Nu gaan we ons klaar maken voor de Kerst. Geen boom hier om op te tuigen, maar we hebben slingers en kerstballen, dus het zal er toch op lijken uiteindelijk.

Ik ga nog even wat pepernoten eten...

1. Marcel:
    23 december 2014
    Hoi Joost,

Sinds kort heb je er een trouwe lezer van je blog bij! Ik lees je verhalen met veel plezier en zo te zien heb je een goede beslissing genomen. In ieder geval ben je je gevoel voor humor niet kwijt!
    Top! Hoop dat het zo blijft.

Hele fijne dagen,
    Marcel
  2. Merk X:
    24 december 2014
    Welkom aan boord Marcel! Haha, goed om iets van je te horen (... lezen). Alles goed daar? Ik wens jou en je familie ook hele mooie feestdagen! En het allerbeste voor 2015.
    Doe de groeten aan iedereen op de afdeling.
    de groeten van Joost